• פוסטים
  • פרשות ליצמן, המקורבים והחשודה באונס קטינות

פרשות ליצמן, המקורבים והחשודה באונס קטינות

Litzman 1140x500
פייסבוק
טוויטר
וואטסאפ

באוגוסט 2019 התפרסם שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, הדחת עד והצעת שוחד. נגד ליצמן התקיימה חקירה בנוגע לשתי פרשות שונות: פרשה אחת מכונה "פרשת ההסגרה", במסגרתה נחקר חשד שהשר ליצמן ניסה להשפיע באופן פסול על חוות דעת של פסיכיאטרים כדי למנוע את הסגרתה של אישה בשם מלכה לייפר, החשודה בעבירות מין ואונס קטינות; במסגרת הפרשה השנייה, נחקר חשד שליצמן ניסה להשפיע על החלטות של הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות, כדי למנוע את סגירתה של מעדנייה שנמצאו בה ממצאים חמורים בנוגע למצב התברואה, שאף הביאו לתחלואה.

פרשת ההסגרה

מלכה לייפר ניהלה בית-ספר חרדי לבנות במלבורן שבאוסטרליה. עפ"י הפרסומים, עומדים נגדה באוסטרליה לא פחות מ-74 אישומים באונס ותקיפה מינית של שלוש תלמידות בבית הספר. בשנת 2008 פורסמו ההאשמות נגדה, ושעות לאחר מכן, עפ"י מה שפורסם, היא נמלטה לישראל. בשנת 2014 הגישה אוסטרליה לישראל בקשה להסגיר את לייפר, ובעקבות כך החלו מקורביה במאבק משפטי מתוקשר נגד ההסגרה – מאבק הכולל עורכי דין, יועצי תקשורת ועסקנים – הטוענים שלייפר לא כשירה לעמוד לדין ועל כן אין להסגירה.

במסגרת הדיונים בבית המשפט, שלושה פסיכיאטרים בכירים נדרשו לתת חוות דעת. עפ"י הפרסומים מהחקירה עלה שליצמן פנה לפסיכיאטרים מחוזיים שכפופים למרותו, שהם עדי תביעה, דיבר איתם בארבע עיניים, והעביר להם מסרים בנוגע לחוות הדעת הרצויה – תוך שהוא מבטיח להם קידום תמורת חוות דעת. מדובר בחשד חמור ביותר להתערבות שהיא אסורה ופסולה לחלוטין. נגד הפסיכיאטרים עצמם, יש לציין, לא נמצאה תשתית ראייתית.

בפרשה הזו המשטרה הודיעה שנמצה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ליצמן בעבירות מרמה, הפרת אמונים והדחת עד.

פרשת המעדנייה

הפרשה נוגעת למעדנייה שנמצאת במרחק רחוב אחד מביתו של ליצמן ויש בה אף מאכלים "על שמו".

בתקשורת פורסם שבעקבות דיווח של אישה שהפילה את העובר שלה, גורמים מקצועיים מתחום המזון במשרד הבריאות מצאו במעדנייה חיידקי סלמונלה וליסטריה – ובנוסף מצאו קשר בין שלושה מקרי אשפוז לחיידקים שאותרו בבית העסק.

ב-2015 הוצא למקום צו סגירה על ידי מחלק המזון. עפ"י מה שפורסם בתקשורת, מהחקירה עלה שליצמן התערב בנושא, ביקש להקפיא את הצו וערך ביקור במקום יחד עם מנהל שירות המזון, ביקור במסגרתו הוא אמר לאנשי המקצוע "אני אוכל במקום הזה" וניסה להתעניין איך אפשר "לבוא לקראתם" בתנאי העסקתם. למרות זאת, הם בסופו של דבר לא שינו את עמדתם.

בפרשה הזו המשטרה הודיעה שנמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את ליצמן בעברות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד.

דורשים לחקור את השחיתות בצוללות!

איך יכול להיות שאותו אדם שאמון על המדינה, לא דואג לביטחון של המדינה? הגיע הזמן לחשוף את הקשר של רה״מ לשעבר נתניהו לפרשה, שבאופן תמוה ביותר הוכרז כבר בשלב מוקדם מאוד של החקירה שהוא “לא חשוד” – למרות שאחר כך נחשפנו לפרטים רבים שמשנים את התמונה. אנחנו דורשים משופטי בג״ץ: אל תתנו לפרשת שחיתות חמורה כזו להיעלם בלי חקירה מקיפה וכוללת. חתמו עכשיו על העצומה!

דורשים שרים נקיי כפיים עכשיו!

למה לרופאים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, שופטים, פסיכולוגים ואפילו לחברי כנסת יש קובץ של כללי אתיקה מחייבים – אבל לראש הממשלה, לשרים ולסגני שרים אין? הגיע הזמן שהממשלה הנוכחי תחיל על עצמה ועל הממשלות העתידיות כללי אתיקה ותשיב את אמון הציבור בנבחריו!

תכנית ״זמן איכות״ – אירועי התנועה

מוזמנים/ות לקחת חלק פרויקט מפגשי תוכן והעשרה מטעם התנועה לאיכות השלטון: הרצאות, סיורים, מפגשים ואירועים מיוחדים נוספים.

הצעת חוק – נאשמים מחוץ לפוליטיקה!

מגיע לנו נבחרי ציבור ישרים ונקיי כפיים, שלא סרחו, מעדו או פשעו. החל משרים וסגני שרים ועד לנשיא ולראש הממשלה – על כולם מוטלת החובה לייצג את הציבור ללא אות קלון ומבלי שכתב אישום מכתים את עברם. הצטרפו אלינו לדרישה מחברי הכנסת – קדמו את הצעת החוק שתמנע מאלה עם עבר פלילי לייצג את הציבור.

קטלוג פעילויות חינוכיות לשנת 2021/22

אנשי ונשות חינוך? זה הזמן להזמין הרצאה מטעם התנועה לאיכות השלטון לקראת שנת הלימודים הקרובה! אנו מציעים מגוון הרצאות וסדנאות בנושאי חינוך לאקטיביזם ולערכי הדמוקרטיה. זו דרכנו להוביל שינוי חברתי משמעותי ורחב על ידי יצירת דור של צעירים שיהפכו בבוא העת לאזרחים משפיעים ומובילי דעה.

הצטרפו כחברי וחברות התנועה לאיכות השלטון

בואו להיות חלק משינוי חברתי, להשפיע על החברה ולהתנדב בתנועה, עזרו לנו להגיש עתירות לבג״ץ ולהגן על חושפי השחיתות, סייעו לנו להישאר עצמאיים ובלתי-תלויים. להם יש את הטייקונים? לנו יש את הגב שלכם ושלכן!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ לעדכוני איכות השלטון

בואו לקבל עדכונים חשובים בזמן אמת ולפני כולם...

עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

Made by: Minuf Digital

גלילה לראש העמוד