התנועה לאיכות השלטון פנתה לנגיד בנק ישראל ויו"ר ועדת הכלכלה, לאחר שפורסם שדואופול הבנקאות פועלים-לאומי ביקש עיכוב נוסף של כניסת רפורמה, לדחות את פניית הדואופול.
במסגרת חוק התחרות בבנקאות (התשע"ז-2017), נקבעה הפרדה בין הבנקים הגדולים לבין חברות כרטיסי האשראי שבבעלותם – לאומי קארד בע"מ נפרדה מבנק לאומי; וישראכרט בע"מ נפרדה מבנק הפועלים – וכל זאת מתוך כוונה לאפשר לחברות הנפרדות להוות "איום תחרותי" על המערכת הבנקאית, בפרט בתחום האשראי הקמעונאי.
בעיצומה של מגפת הקורונה (11/20) פנה הדואופול לשר האוצר דאז, ח"כ ישראל כץ, ליו"ר ועדת הכלכלה דאז, ח"כ יעקב מרגי ואל נגיד בנק ישראל בבקשה להימנע מצמצום מסגרות האשראי. זאת בטענה כי מצבם הכלכלי של משקי בית רבים הורע והכנסתם נפגעה.
כעת פונה הדואופול בבקשה נוספת, אלא שהארכת דחיית כניסת הרפורמה לתוקף בשנתיים נוספות נעשית על רקע כלכלי אחר; לאחר שהמשק הישראלי התגבר ברובו על מצב החירום הכלכלי באותה עת – אין לה כל הצדקה, למעט רצון הדואופול לעכב את הרפורמה והתחרות בשוק האשראי ולשמר את הריכוזיות.
התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי "הקטנת מסגרות האשראי היא פעולה משמעותית עבור קידום הרפורמה, אשר תעודד את התחרות בטווח הזמן הארוך, ותשפיע לחיוב על שינוי מבנה השוק הפיננסי, וברמת התחרות בו לטובת הצרכנים והציבור".
התנועה לאיכות השלטון על בקשת הדואופול לדחיית תוקף ביצוע הרפורמה: "פגיעה ביישום הרפורמה בבנקאות".