• מי אנחנו
    • אודות
    • 31 הישגים
    • ועד מנהל
    • תקנונים
      • קוד אתי
      • תקנון הארגון
      • תקנון ועדת אבירי איכות השלטון
    • דוחות כספיים
  • תחומי פעילות
    • פעילות משפטית
    • פעילות כלכלית
    • הפעילות המוניציפלית
    • מדיניות וחקיקה
    • חושפי שחיתויות
    • שקיפות
    • פעילות אזרחית
  • מה חדש?
    • פעילות עדכנית
    • סיכום חודשי
    • סיכום שנתי – 2020
    • אירועי ״זמן איכות״
  • מאגר מידע
    • הודעות לעיתונות
    • אבירי איכות השלטון
      • אבירי איכות השלטון 2020
      • אבירי איכות השלטון 2019
      • אבירי איכות השלטון 2018
      • אבירי איכות השלטון 2017
      • אבירי איכות השלטון 2006-2016
        • אבירי איכות השלטון 2016
        • אבירי איכות השלטון 2015
        • אבירי איכות השלטון 2014
        • אבירי איכות השלטון 2013
        • אבירי איכות השלטון 2012
        • אבירי איכות השלטון 2011
        • אבירי איכות השלטון 2010
        • אבירי איכות השלטון 2009
        • אבירי איכות השלטון 2008
        • אבירי איכות השלטון 2007
        • אבירי איכות השלטון 2006
      • אבירי איכות השלטון 1995-2005
        • אבירי איכות השלטון 2005
        • אבירי איכות השלטון 2004
        • אבירי איכות השלטון 2003
        • אבירי איכות השלטון 2002
        • אבירי איכות השלטון 2001
        • אבירי איכות השלטון 2000
        • אבירי איכות השלטון 1999
        • אבירי איכות השלטון 1998
        • אבירי איכות השלטון 1997
        • אבירי איכות השלטון 1996
        • אבירי איכות השלטון 1995
    • הליכים משפטיים
    • סיכומי פעילות חודשיים
    • מאחורי הפרשות
    • השחיתות בצוללות: הסיפור המלא
    • המדריך לחושף השחיתות
    • ארכיון התנועה
  • צרו קשר
    • צרו קשר
    • פנייה למחלקה המשפטית
    • הזמנת חוג בית
    • הזמנת פעילות חינוכית
    • עדכוני איכות השלטון בווטסאפ
  • תמכו בנו
    • הצטרפו לתנועה
    • תרמו עכשיו
    • Donate
  • En
תפריט
  • מי אנחנו
    • אודות
    • 31 הישגים
    • ועד מנהל
    • תקנונים
      • קוד אתי
      • תקנון הארגון
      • תקנון ועדת אבירי איכות השלטון
    • דוחות כספיים
  • תחומי פעילות
    • פעילות משפטית
    • פעילות כלכלית
    • הפעילות המוניציפלית
    • מדיניות וחקיקה
    • חושפי שחיתויות
    • שקיפות
    • פעילות אזרחית
  • מה חדש?
    • פעילות עדכנית
    • סיכום חודשי
    • סיכום שנתי – 2020
    • אירועי ״זמן איכות״
  • מאגר מידע
    • הודעות לעיתונות
    • אבירי איכות השלטון
      • אבירי איכות השלטון 2020
      • אבירי איכות השלטון 2019
      • אבירי איכות השלטון 2018
      • אבירי איכות השלטון 2017
      • אבירי איכות השלטון 2006-2016
        • אבירי איכות השלטון 2016
        • אבירי איכות השלטון 2015
        • אבירי איכות השלטון 2014
        • אבירי איכות השלטון 2013
        • אבירי איכות השלטון 2012
        • אבירי איכות השלטון 2011
        • אבירי איכות השלטון 2010
        • אבירי איכות השלטון 2009
        • אבירי איכות השלטון 2008
        • אבירי איכות השלטון 2007
        • אבירי איכות השלטון 2006
      • אבירי איכות השלטון 1995-2005
        • אבירי איכות השלטון 2005
        • אבירי איכות השלטון 2004
        • אבירי איכות השלטון 2003
        • אבירי איכות השלטון 2002
        • אבירי איכות השלטון 2001
        • אבירי איכות השלטון 2000
        • אבירי איכות השלטון 1999
        • אבירי איכות השלטון 1998
        • אבירי איכות השלטון 1997
        • אבירי איכות השלטון 1996
        • אבירי איכות השלטון 1995
    • הליכים משפטיים
    • סיכומי פעילות חודשיים
    • מאחורי הפרשות
    • השחיתות בצוללות: הסיפור המלא
    • המדריך לחושף השחיתות
    • ארכיון התנועה
  • צרו קשר
    • צרו קשר
    • פנייה למחלקה המשפטית
    • הזמנת חוג בית
    • הזמנת פעילות חינוכית
    • עדכוני איכות השלטון בווטסאפ
  • תמכו בנו
    • הצטרפו לתנועה
    • תרמו עכשיו
    • Donate
  • En
חיפוש
Close this search box.
Facebook-f Twitter Youtube Telegram Instagram Whatsapp
כיצד ייתכן שעל שרי הממשלה לא חלים כללי אתיקה? התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ
ראשי » פעילות עדכנית בתנועה​ » כיצד ייתכן שעל שרי הממשלה לא חלים כללי אתיקה? התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ

כיצד ייתכן שעל שרי הממשלה לא חלים כללי אתיקה? התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ

9 בנובמבר 2021

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד היועמ"ש, ממשלת ישראל וראש הממשלה, בדרישה שיתייצבו ויסבירו מדוע לא מתקיים דיון בממשלה במסקנות ועדת שמגר וועדת נאמן לעניין גיבוש כללי אתיקה לחברי הממשלה, מסקנות שהוגשו לפני יותר מעשור – וכל ממשלות ישראל לא דנו בהן, על אף פניות חוזרות ונשנות.

התנועה לאיכות השלטון ביקשה מבית המשפט העליון שיוציא צו על תנאי ויקבע דיון דחוף "נוכח העובדה שהחלטת הממשלה שלא לדון במסקנות ועדות שמגר ונאמן התקבלה ללא נימוקים ובאופן שרירותי; נוכח גרירת הרגליים של הממשלה לקביעת דיון בנושא, אשר נמשכת על פני למעלה מעשור ומהווה חריגה קיצונית ממתחם הסבירות; נוכח הפגיעה הקשה באמון הציבור בנבחרי הציבור בעקבות אי הסדרה של קוד אתי שיחול על השרים וסגני השרים; ונוכח שיקול הדעת המוגבל של חברי הממשלה שלא לדון בנושא בעל אינטרס ציבורי מובהק שעלול להיות נגד האינטרס האישי שלהם עצמם". יצוין כי התנועה לאיכות השלטון פנתה פעמים רבות בנושא מאז שנת 2009 לכל הממשלות השונות – פניות אשר כולן העלו חרס. עוד יצוין כי שתי הוועדות, שקמו בשנת 2006 ובשנת 2009, הגישו המלצות מסודרות להסדרת כללי האתיקה לשרים.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "על עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עורכי דין, רופאים ועוד בעלי מקצועות רבים – חלים כללי אתיקה ומשמעת נוקשים, ודווקא על שרים – הבכירים בנבחרי הציבור שלנו – לא חל שום קוד אתי. אנו מצפים מבית המשפט העליון להתערב בנושא ולחייב את הממשלה לדון בהמלצות של שתי ועדות מכובדות שדנו בנושא כבר לפני למעלה מעשור והגישו את המלצותיהן. גרירת הרגליים של כל הממשלות מאז 2009 בעייתית במיוחד ומעלה חשש אמיתי שחברי הממשלה מעוניינים להמשיך ולהתנהל במחשכים. נדגיש כי קיים מנעד רחב של מעשים בלתי הולמים, ודאי על נבחרי ציבור, ועל כן אסור שהכל ייבחן רק במישור הפלילי – חייבים להחיל קוד אתי על חברי הממשלה".

>>> לקריאת העתירה >>>

« הקודם
הבא »
פוסטים אחרונים
  • התנועה לאיכות השלטון בפנייה לבית המשפט: קיים דיון בעתירת התנועה על פרשת העלמות המתנות מבית ראש הממשלה
  • התנועה לאיכות השלטון בפנייה לוועדת החקירה לחקר רכש הצוללות וכלי השיט: פתחו את דלתות הוועדה ואפשרו לציבור לשמוע את העדויות
  • עתירת התנועה לאיכות השלטון בנוגע לחלוקת תווי המזון של משרד הפנים.
  • התנועה לאיכות השלטון נגד הכוונה לסבסד משכנתאות בעיקר לציבור החרדי
  • היועצת המשפטית לממשלה בתשובה רשמית מקבלת את עמדת התנועה לאיכות השלטון בעתירה הדורשת לבטל את התיקון לחוק עילת הסבירות
ארכיונים
  • ספטמבר 2023
  • אוגוסט 2023
  • יולי 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • אפריל 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • אוקטובר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • יולי 2022
  • יוני 2022
  • מאי 2022
  • אפריל 2022
  • מרץ 2022
  • פברואר 2022
  • ינואר 2022
  • דצמבר 2021
  • נובמבר 2021
  • אוקטובר 2021
  • ספטמבר 2021
  • אוגוסט 2021
  • יולי 2021
  • יוני 2021
  • מאי 2021
  • אפריל 2021
  • מרץ 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • ספטמבר 2018
  • אוגוסט 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • מרץ 22
קטגוריות
  • אירועים
  • ארכיון אירועים
  • בלוג
  • הודעות לעיתונות
  • סיכומים חודשיים
  • פעילות עדכנית בתנועה​
כלים
  • התחבר
  • פיד רשומות
  • פיד תגובות
  • WordPress.org
  • 02-5000073, 02-6633400
  • 02-5000076
  • office@mqg.org.il
  • התנועה למען איכות השלטון בישראל
    רח' יפו 208, קומה 9, ירושלים
  • ת.ד. 31348
    ירושלים, מיקוד: 9131301
  • פעילות משפטית
  • פעילות כלכלית
  • פעילויות מוניציפלית
  • מדיניות וחקיקה
  • חושפי שחיתות
  • שקיפות
  • פעילות אזרחית
  • פעילות עדכנית
  • לוח אירועים
  • הודעות לעיתונות
  • הליכים משפטיים
  • טופס פניות הציבור
  • דרושים
  • תנאי שימוש וביטול
  • מדיניות פרטיות

הרשמו לניוזלטר התנועה לקבלת כל העדכונים

    Facebook-f Twitter Youtube Telegram Instagram Whatsapp

    עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף

    Made by: Minuf Digital

    גלילה לראש העמוד