התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד מינויו של עוה"ד ביזמן לתפקיד ראש הסגל של ראש הממשלה, וזאת ללא תקופת צינון לאחר שעבד במשרות בכירות במשרד מבקר המדינה.
בעתירה מבקשת התנועה לקיים דיון דחוף ולתת צווים על תנאי, וכן צו ביניים שימנע את המשך העסקתו וקידומו של עוה״ד ביזמן במשרד ראש הממשלה.
לדברי התנועה, עוה"ד ביזמן קיבל את אישורו של מבקר המדינה למעבר לתפקיד משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה ללא תקופת צינון באוקטובר 2021, וזאת על אף שביצע תפקידים בכירים במשרד מבקר המדינה וקיבל תוספת השמורה לעובדים אשר עוסקים בביקורת לשכרו ("תוספת תמ"ה").
לאחר ששלחה התנועה לאיכות השלטון בקשות חופש מידע ומכתבים בנושא, מבקר המדינה סירב להעביר את חוות הדעת של היועץ המשפטי למבקר המדינה בעניין קיצור תקופת הצינון, וכן סורבה הבקשה לקבל את תלושי השכר של עוה"ד ביזמן מהתקופה בה עבד במשרד מבקר המדינה. לאור הסירוב הגישה התנועה עתירת חופש מידע, שבכתב התשובה אליה עמד מבקר המדינה על כך שעוה"ד ביזמן לא עסק בביקורת בתפקידיו, וכי התוספת ניתנה לו מכוח נוהג במשרד מבקר המדינה.
בתום דיון בעתירה, השופט הורה על העברת תלושי השכר המושחרים של עוה"ד ביזמן כולל התייחסות לתוספת, וכן את חוות הדעת של היועץ המשפטי למבקר המדינה בחלקה.
לדברי התנועה לאחר קבלת החומרים, התגלה כי על פי חוות הדעת עוה"ד ביזמן עסק בביקורת בנושאים הקשורים למשרד ראש הממשלה כאשר ביצע את תפקידיו במשרד מבקר המדינה.
לדברי עו"ד רותם בבלי דביר, חוק מבקר המדינה קובע תקופת צינון של שנתיים לטובת מעבר ממשרד מבקר המדינה לגוף מבוקר, והנה בעניינו של עוה״ד ביזמן מדובר במעבר של עובד מבקר המדינה למשרד ראש הממשלה – העומד בראש הרשות המבצעת כולה, שהיא מושא הביקורת המרכזי של משרד מבקר המדינה. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי למשרד מבקר המדינה גילה בחוות דעתו כי עוה"ד ביזמן עסק בביקורת בנושאים הקשורים למשרד זה. נוספת לכך העובדה שלפני כשבועיים, ביום 30.5.2022 עוה״ד ביזמן קודם לתפקיד בכיר במשרד ראש הממשלה – ראש הסגל של ראש הממשלה.
עוד לדבריה, ״מבקר המדינה קבע מנגנון ייחודי לעניין תקופת צינון לעובדי משרד מבקר המדינה, באופן שונה ממנגנוני צינון אחרים שקבע המחוקק. תקופת הצינון שנקבעה לעובדי משרד המבקר ארוכה יותר, והתכלית שלה היא שמירה על עצמאות ואי תלות עבודת הביקורת. לכן, כדי לשמור על טוהר המידות והמנהל התקין של השירות הציבורי, ובייחוד אצל שומרי הסף כמו המבקר יש צורך להקפיד הקפדה יתרה על הוראות החוק בעניין הצינון, ולא לרוקן את החוק מתוכן על ידי מתן פטור מתקופת הצינון לעובדים המקושרים פוליטית.״