אבירי איכות השלטון לשנת 2006

abir2006-hilel[1]

מפעל חיים - מר שלמה הלל

יו"ר הכנסת והשר לשעבר

בהוקרה על תרומה יוצאת דופן לחברה בישראל ולניקיון הכפיים הציבורי בפועלו כשליח המדינה והעם, דיפלומט, חבר כנסת, חבר בוועדות הכנסת ויושב ראש הכנסת, ושר בממשלות ישראל. בשנים הרבות בשירות הציבור תרם שלמה הלל רבות לקידום הדמוקרטיה ושלטון החוק. מקצועיותו, יושרתו ונועם הליכותיו שימשו אות ומופת לנבחרי ועובדי הציבור.

abir2006-cohen[1]

הרשות המחוקקת - חה"כ אמנון כהן

בהוקרה על תרומה חשובה לחיזוק שלטון החוק, לקידום כלכלת ישראל, לשמירה על זכויות הצרכן אל מול בעלי ההון והמונופולים הגדולים, להגנה על הציבור, ובייחוד על השכבות החלשות מפני שרירות לבו של השלטון.

abir2006-shohat[1]

הרשות המבצעת - מר אברהם (בייגה) שוחט

שר האוצר לשעבר

בהוקרה על תרומה ייחודית, בפיתוח הנגב, בכנסת ובממשלה, לחיזוק שלטון החוק ואיכות השלטון, לקידום המשק והחברה בישראל. אברהם שוחט הוא דומה ומופת לשילוב של עשייה ציבורית ענפה ורבת שנים עם טוהר מידות וניקיון כפיים.

abir2006-amichai[1]

חינוך ותרבות - גב' שלומית עמיחי

מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

בהוקרה על תרומה ייחודית לחברה ולחינוך בישראל, לאיכות השלטון ולטוהר המידות במינהל הציבורי. במעשיה ובפועלה ראויה שלומית עמיחי להיות אות ומופת למשרתי הציבור בישראל במקצועיותה, בחריצותה, בהגינותה ובאיכות עבודתה.

abir2006-reznik[1]

התקשורת - העתונאי רן רזניק

כתב לענייני בריאות "הארץ

בהוקרה על תרומה ייחודית למאבק כנגד תופעות של שחיתות במערכת הבריאות, להגנה על חיי החולים והמטופלים, ולהעלאת רמת הביקורת בעיתונות, ועל היותו אות ומופת של איכות עיתונאית לעמיתיו העיתונאים ולחברה בישראל

abir2006-koch[1]

אות הלוחם בשחיתות - גב' מיה קוך ז"ל

לשעבר עובדת תנובה

מיה קוך חשפה עוד באמצע שנות ה-80 מעשי שחיתות בחברת "תנובה", שבה עבדה, ועל כך פיטרו אותה מעסיקיה והכפישו את שמה. בשנת 1989 הקימה את עמותת "עוגן" התומכת בעובדי ציבור החושפים שחיתויות במקום עבודתם, ומאז היא מסייעת למאות עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ונאבקת לקידום חקיקה בנושא זה