חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היום צפויה היועצת המשפטית לממשלה למסור את עמדת המדינה בשתי עתירות מהותיות ומשמעותיות שהגישו התנועה לאיכות השלטון ופורום חומת מגן לישראל בדרישה לגיוס מידי של 63,000 תלמידי ישיבות, ובדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית

11.09.2024
שתפו

בעתירת הגיוס – התנועה לאיכות השלטון ופורום חמת מגן לישראל עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למשרד הביטחון ולצה"ל לגייס באופן מיידי את כל 63,000 תלמידי הישיבות החייבים בגיוס לפי חוק שירות ביטחון. העתירה הוגשה בעקבות התעלמות צה"ל מפסיקת בג"ץ מיום 25.6.2024, שקבעה כי אין כל בסיס חוקי להימנעות מגיוס החרדים וכי על מערכת הביטחון לפעול בהתאם להוראות חוק שירות ביטחון. בעתירה נטען כי ההחלטה שלא לגייס את תלמידי הישיבות פוגעת פגיעה אנושה בעקרון השוויון, מפרה את חוק שירות ביטחון, ומנוגדת לפסיקות בג"ץ הקודמות, לרבות בג"ץ רובינשטיין משנת 1998 שקבע כי לא ניתן לפטור באופן גורף את תלמידי הישיבות משירות צבאי ללא חקיקה מפורשת של הכנסת.

⁠בעתירה להקמת ועדת חקירה ממלכתית – התנועה לאיכות השלטון ופורום חמת מגן לישראל עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה לקיים את חובתה ולהקים באופן מיידי ועדת חקירה ממלכתית לחקר מחדלי אסון השביעי באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. העותרים טוענים כי האסון הקולוסלי שאירע ב-7.10.23, בו נרצחו ונחטפו מאות ישראלים במתקפת טרור המונית מרצועת עזה, חשף כשלים מהותיים בכל הרמות – מהדרג המדיני ועד הצבאי, והוא נחשב למחדל הביטחוני-מדיני הגדול ביותר בתולדות המדינה. לכן, רק הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה תאפשר בדיקה מעמיקה ויסודית של המחדלים, תוך הפקת הלקחים הנדרשים.

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף