חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התנועה לאיכות השלטון, העותרת הראשית למען השוויון בנטל, בתגובה להפגנות האלימות בלשכת הגיוס: מגנה בחריפות

05.08.2024
שתפו

התנועה לאיכות השלטון מגנה בחריפות את ההפגנות האלימות והניסיונות לשבש את תהליך הגיוס בלשכת הגיוס בתל השומר. אנו רואים בחומרה רבה את הניסיונות של גורמים קיצוניים בחברה החרדית למנוע מצעירים חרדים למלא את חובתם החוקית והמוסרית כלפי המדינה.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "התפרעויות הפלגים הקיצוניים הן ניסיון פסול לערער את שלטון החוק ולהנציח את אי-השוויון בנטל הביטחוני. יתרה מכך, הן מהוות פגיעה חמורה בחופש הבחירה של אותם צעירים חרדים המעוניינים לשרת את המדינה.

עם זאת, אנו מדגישים כי שליחת 2,000 צווי גיוס בלבד, מתוך 63,000 חייבי גיוס חרדים, היא צעד מינימלי שאינו עונה על דרישות בג"ץ ואינו מספק פתרון אמיתי לבעיית אי-השוויון בנטל. אנו קוראים לצה"ל ולמשרד הביטחון להגביר את קצב הגיוס ולעמוד ביעד של גיוס כל 63,000 חייבי הגיוס החרדים, כפי שנקבע בפסיקת בג"ץ.

התנועה לאיכות השלטון תמשיך לעקוב מקרוב אחר יישום פסיקת בג"ץ ותפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה להבטחת שוויון מלא בנטל הביטחוני. אנו קוראים למשטרת ישראל לאפשר את קיום הליך הגיוס כסדרו ולהגן על זכותם של הצעירים החרדים להתגייס ללא הפרעה או איום."

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף