العربية | English

התנועה לאיכות השלטון: לבחון את זכייתה של חברה בבעלות עד המדינה שלמה פילבר במכרז משרד רה"מ

20.05.2024
שתפו

התנועה לאיכות השלטון קוראת לבחון את זכייתה של חברה בבעלות עד המדינה שלמה פילבר במכרז משרד רה"מ בשל הפרת הסכם עד מדינה

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת תחום ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון: ״אסור לאפשר מצב שבו עד מדינה מפר בריש גלי את ההסכם עליו חתם, וחברתו זוכה במכרזים ממשלתיים"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לפרקליטות המדינה ולמשרד רה"מ, בבקשה שיבחנו שנית את זכייתה של חברת "דיירקט פולס" אשר אחד מבעליה הוא עד המדינה שלמה פילבר במכרז מטעם משרד רה"מ לקידום מערך הגיור.
התנועה טוענת במכתבה כי פילבר, אשר שימש כאחד משני עדי המדינה בתיק 4000 נגד רה"מ נתניהו, התחייב להימנע מלהתמודד ולעסוק בכל תפקיד בשירות הציבורי לצמיתות. על כן, ההתמודדות והזכייה של חברתו במכרז מטעם משרד רה"מ עומדות לכאורה בניגוד מוחלט להסכם ופוגעות בתקינות הליכי המכרז. עוד טוענת התנועה כי הותרת תוצאות המכרז על כנן כאשר מעליהן מרחפת עננת ניגוד עניינים, תוביל לפגיעה חמורה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ובמערכת השלטונית כולה, ועל רשויות המדינה חלה החובה לנהוג כנאמני הציבור ולשמור על טוהר המידות בשירות הציבורי.

עוד מוסיפה עו"ד רותם בבלי דביר: "אנו דורשים מהפרקליטות ומגורמי האכיפה לחקור את הפרת הסכם עד המדינה על ידי מר פילבר, ולפעול בהתאם. כמו כן, על משרד רה"מ לבחון מחדש את תוצאות המכרז ואת זכיית החברה של פילבר, שכן הדבר עומד בסתירה לכללי המנהל התקין. אסור לאפשר מצב שבו עד מדינה מפר בריש גלי את ההסכם עליו חתם, וחברתו זוכה במכרזים ממשלתיים".

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף