חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התנועה לאיכות השלטון: קוראים לוועדה למינוי בכירים לשקול מחדש את מינוי ניצב דני לוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה

08.08.2024
שתפו

יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "יש לבחון בקפידה האם המינוי המוצע מבטיח את עצמאותה של המשטרה ואת אמון הציבור בה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בבקשה לבחון בקפידה את מינויו המוצע של ניצב דניאל (דני) לוי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. בפנייה מפורטת, מעלה התנועה מספר שאלות ונקודות לבחינה בנוגע להתאמתו של ניצב לוי לתפקיד הרגיש והחשוב.

התנועה מדגישה את החשיבות הרבה של הבטחת עצמאותו ואי-תלותו של מפכ"ל המשטרה, במיוחד לאור השינויים שחלו לאחרונה במערכת היחסים בין המשטרה לדרג הפוליטי, כפי שבאו לידי ביטוי בתיקון מס' 37 לפקודת המשטרה.

בפנייתה, מעלה התנועה לאיכות השלטון מספר נקודות לבחינה:

1.⁠ ⁠מידת הזיקה בין ניצב לוי לשר לביטחון לאומי: התנועה מבקשת לבחון את טיב היחסים בין השניים ואת השפעתם האפשרית על עצמאות המשטרה.
2.⁠ ⁠התנהלות מחוז חוף תחת פיקודו של ניצב לוי: התנועה מציגה מספר החלטות שיפוטיות המעלות שאלות לגבי אופן הטיפול בהפגנות ובזכות המחאה במחוז.
3.⁠ ⁠ניסיונו המקצועי של ניצב לוי: התנועה מבקשת לבחון האם ניסיונו הפיקודי מספק לתפקיד המפכ"ל, בהשוואה למועמדים פוטנציאליים אחרים.
4.⁠ ⁠תוצאות פעילות מחוז חוף: התנועה מעלה שאלות לגבי העלייה במספר מקרי האלימות במחוז תחת פיקודו של ניצב לוי.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי מטרת פנייתה היא להבטיח כי מינוי המפכ"ל הבא ייעשה תוך שקילה מעמיקה של כל ההיבטים הרלוונטיים, במטרה לשמור על עצמאותה של המשטרה ועל אמון הציבור בה.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "תפקיד מפכ"ל המשטרה הוא בעל חשיבות עליונה למערכת אכיפת החוק ולדמוקרטיה הישראלית. אנו קוראים לוועדה למינוי בכירים לבחון בקפידה את כל ההיבטים של המינוי המוצע, ולוודא כי המועמד שייבחר יוכל להבטיח את עצמאותה המקצועית של המשטרה ואת אמון הציבור בה. זוהי אחריות כבדה, ואנו סמוכים ובטוחים כי הוועדה תשקול את הדברים בכובד ראש ותפעל לטובת האינטרס הציבורי."

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף