العربية | English

בג"ץ דוחה בקשה למתן צו ביניים בעתירת התנועה נגד מימון עמותות המסייעות לדחיית שירות חרדים

26.06.2024
שתפו

בג"ץ דוחה בקשה למתן צו ביניים בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מימון עמותות המסייעות לדחיית שירות חרדים.
השופט כבוב קבע כי אין מקום לצו ביניים לאחר שהמדינה הבהירה שהחלטה על חלוקת התקציבים טרם התקבלה; המדינה התחייבה לעדכן את בית המשפט מראש על כל החלטה למתן תמיכות

בית המשפט העליון דחה היום (26.6.2024) את הבקשה למתן צו ביניים שהגישה התנועה לאיכות השלטון במסגרת עתירתה נגד העברת כספי תמיכה לארגונים המסייעים לדחיית שירות לתלמידי ישיבות.

השופט חאלד כבוב קבע בהחלטתו כי לאור ההבהרות המשפטיות והעובדתיות שניתנו, ובהן העובדה שאין כרגע החלטה מינהלית על הענקת תמיכות נוספות לוועד הישיבות בארץ ישראל, אין מקום למתן צו ביניים בשלב זה.

העתירה, שהוגשה ב-16.4.2024, דרשה מהממשלה לעצור העברת כספים לארגוני הגג הארציים של הישיבות, בגין פעילותם לדחיית שירות של תלמידי הישיבות. התנועה טענה כי מאז פקיעת ההסדר המאפשר דחיית שירות לתלמידי ישיבות ביולי 2023, אין בסיס חוקי להמשך העברת כספים אלה.

בתגובתה לבית המשפט, התחייבה המדינה כי "ככל שתתקבל החלטה של ועדת התמיכות שעניינה במתן תמיכות למשיב[ה] 5 [ועד הישיבות בארץ ישראל] עבור התקופה שלאחר פקיעת פרק ג'1 לחוק, הרי שהמשיבים יעדכנו בכך את בית המשפט הנכבד מבעוד מועד". התחייבות זו הייתה גורם מרכזי בהחלטת השופט כבוב שלא להוציא צו ביניים בשלב זה.

למרות דחיית הבקשה לצו ביניים, העתירה העיקרית ממשיכה להתנהל. בית המשפט הורה למדינה ולמשיבים האחרים להגיש את תגובותיהם המקדמיות לעתירה עד ליום 26.8.2024.

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "אנו מקבלים בהבנה את החלטת בית המשפט. יחד עם זאת, נמשיך לעקוב בדריכות אחר התנהלות המדינה בסוגיה זו. התחייבות המדינה לעדכן את בית המשפט לפני כל החלטה על מתן תמיכות היא צעד חשוב לשקיפות, אך אין בה די. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח שכספי ציבור לא יועברו בניגוד לחוק ולעקרון השוויון בנטל."

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף