العربية | English

פעילי מחאה בהפגנה מול בית הרמטכ"ל: 'גייסו את כל 63,000 תלמידי הישיבות עכשיו!'

12.07.2024
שתפו

התנועה לאיכות השלטון מובילה מחאה נגד אי-יישום פסיקת בג"ץ והחלטת הקבינט להאריך את שירות החובה.

פעילי התנועה לאיכות השלטון התכנסו היום (יום שישי, 12.7.24) בצומת לפיד, סמוך לביתו של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, במחאה על אי-יישום פסיקת בג"ץ בנוגע לגיוס תלמידי ישיבות. ההפגנה, שאורגנה על ידי התנועה לאיכות השלטון, מגיעה בעקבות ההתמהמהות של צה"ל בהוצאת צווי גיוס ל-63,000 תלמידי ישיבות החייבים בגיוס, כפי שנקבע בפסיקת בג"ץ מה-25.6.24.

המפגינים מחו גם נגד החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מהבוקר להאריך את שירות החובה ל-36 חודשים. התנועה לאיכות השלטון רואה בהחלטה זו צעד צורם ובלתי מוסרי, המטיל נטל נוסף על המשרתים בעוד אלפי תלמידי ישיבות ממשיכים ליהנות מפטור בלתי חוקי.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר בהפגנה: "אנחנו עומדים כאן כדי להזכיר לרמטכ"ל ולכל מערכת הביטחון – פסיקת בג"ץ היא לא המלצה, היא צו מחייב. הארכת שירות החובה בעוד 63,000 תלמידי ישיבות ממשיכים ליהנות מפטור בלתי חוקי היא עוול מוסרי ופגיעה בשלטון החוק. אנחנו דורשים גיוס מיידי של כל החייבים בגיוס, ללא אפליה וללא דיחוי. זה לא רק עניין של צדק – זה עניין של ביטחון לאומי. נקעה נפשינו מלהיות הפראיירים שמשלמים את המחיר, הגיע זמן שוויון בנטל"

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף