العربية | English

התנועה לאיכות השלטון דורשת: גיוס מיידי של 63,000 תלמידי ישיבות חרדים!

03.07.2024
שתפו

התנועה לאיכות השלטון דורשת: גיוס מיידי של 63,000 תלמידי ישיבות חרדים

יו"ר התנועה לאיכות השלטון לשר הביטחון: "שבוע חלף מפסיקת בג"ץ וטרם נשלח אפילו צו גיוס אחד – זהו מחדל חמור"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (3.7.2024) במכתב דחוף לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל הרצי הלוי וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה לפעול באופן מיידי לגיוס כלל 63,000 תלמידי הישיבות החרדים החייבים בגיוס.

המכתב נשלח בעקבות פסיקת בג"ץ מה-25.6.2024, שקבעה כי התנהלות המדינה ביחס לאי-גיוס תלמידי הישיבות הייתה בניגוד לדין. התנועה מדגישה כי שבוע לאחר פסק הדין, טרם נשלח ולו צו גיוס אחד, בניגוד גמור להוראות החוק ופסק הדין.

התנועה דוחה את ההצעה לגיוס של 3,000 תלמידי ישיבות בלבד, וטוענת כי יש לגייס את כל 63,000 החייבים בגיוס. היא מזכירה את דברי בג"ץ לגבי הצורך הדחוף בכוח אדם נוסף לאור המצב הביטחוני, ומדגישה את חובת הצבא לפעול בהתאם לכללי המשפט המנהלי, ללא הפליה ואכיפה בררנית.

במכתב נכתב: "חלה עליכם החובה הבהולה לפתוח בגיוס שוויוני לפי הוראות חוק שירות ביטחון, ובפרט של 63,000 תלמידי הישיבות החרדים שטרם ננקטו בעניינם הליכי גיוס, או ששירותם נדחה."

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה, וצה"ל זקוק לכל כוח אדם אפשרי. אי-גיוס החרדים בשלב זה הוא לא רק הפרה של פסיקת בג"ץ, אלא גם פגיעה חמורה בביטחון המדינה ובעקרון השוויון. אנו דורשים פעולה מיידית ונחושה לגיוס כלל תלמידי הישיבות החייבים בגיוס, ללא דיחוי נוסף."

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף