חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טקס אבירי ואבירות איכות השלטון מתקיים הערב (20:15) בשידור חי ממרכז יצחק רבין בת"א

08.09.2024
שתפו

לינק לשידור החי – https://www.youtube.com/embed/5K78LzXcJts

הערב (ראשון) בשעה 20:15 יחל הטקס המסורתי של הענקת אותות אבירות ואבירי איכות השלטון השנתי של התנועה לאיכות השלטון במרכז יצחק רבין בתל אביב.

מקבלי האות השנה:

בקטגוריית רשות שופטת: שופטת בית המשפט העליון לשעבר ענת ברון
אות אבירת איכות השלטון מוענק לה על כי בשנותיה כשופטת הגנה בפסיקותיה על חירויות וכן על זכויות של מיעוטים. אחת המשימות החשובות שראתה לנגד עיניה הייתה הגנה על חירויות וזכויות אדם חוקתיות – ובתוך כך גם הגנה על זכויות נשים וקדום שוויון מגדרי.

בקטגוריית רשות מחוקקת: ח"כ ולדימיר בליאק (מפלגת יש עתיד), מרכז האופוזיציה בוועדת הכספיםאות אביר איכות השלטון מוענק לו על היותו מהקולות הפרלמנטריים הבולטים במאבק בהפיכה המשטרית שקידמה הממשלה, ובפרט על חשיפת העברות תקציביות פסולות, תוך הפרת חוקים פיסקליים רבים. בזכות פעילותו הפרלמנטרית של בליאק ועל רקע מלחמת חרבות ברזל, אף עבר חוק התשלומים לפדויי שבי והחטופים ששוחררו שיזם, אשר הביא להגדלה משמעותית של הקצבאות המשולמות.

בקטגוריית רשות מבצעת: ניצב (בדימוס) עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב במשטרה לשעבר
אות אביר איכות השלטון מוענק לו על גישתו המקצועית והמאוזנת במפקד מחוז תל אביב במשטרה, ועל שדגל במדיניות של הכלה, הידברות ומניעת אלימות, תוך שמירה על הסדר הציבורי. גישה זו באה לידי ביטוי במיוחד בתקופתו כמפקד מחוז תל אביב, כאשר התמודד עם גל המחאות הנרחב נגד המהפכה המשפטית. ניצב (בדימוס) אשד הנחה את כוחותיו לאפשר את ההפגנות ולהגן על המפגינים, תוך איזון עדין בין זכות ההפגנה לבין שמירה על הסדר הציבורי.

בקטגוריית רשות מקומית: אופיר ליבשטיין ז"ל- ראש מועצת שער הנגב
אות אביר איכות השלטון מוענק לו על שבמשך כל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט. כראש מועצה פעל לפיתוח מנהיגות מקומית בקרב היישובים השונים במועצה באמצעות מתן כלים מקצועיים וליווי אישי של בעלי התפקידים הנבחרים והמתנדבים ביישובים השונים. כל זאת מתוך תפיסה והבנה כי חוסנה של קהילה נמצא בקשר ישיר לחוזקה של המנהיגות הקרובה אליו ביותר.
אופיר ליבשטייין ז"ל היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כפר עזה ונפל על הגנת הבית כשיצא להילחם במחבלים שפשטו על הקיבוץ.

בקטגוריית תקשורת ועיתונות: העיתונאי דני קושמרו- מגיש "אולפן שישי" והמהדורה המרכזית, חדשות 12
אות אביר איכות השלטון מוענק לו על יכולתו לבטא היטב את קול העם ועל עיסוקו בחיבור בין החלקים השונים של החברה תוך הבעת ביקורת חשובה. ב-7 באוקטובר עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, הוביל קושמרו את שידורי החדשות בחדשות 12 ברגישות רבה, ומאז ממשיך לשדר במקצועיות.

בקטגוריית מאבק חברתי: מטה מאבק משפחות החטופים
אות אבירי איכות השלטון מוענק למטה מאבק משפחות החטופים אשר הוקם פחות מ-24 שעות לאחר מתקפת האימים של החמאס. המטה מבוסס על מתנדבים וממוקד מטרה כאשר כל תכליתו הינה החזרת כל חטופים הביתה, תוך שהם נאלצים להתמודד עם מציאות קשה כולל מציאות פוליטית לא פשוטה.

בקטגוריית מאבק חברתי: ח"כ נעמה לזימי (מפלגת העבודה)
אות אבירת איכות השלטון מוענק לח"כ נעמה לזימי על עשייה פוליטית יוצאת מהכלל ועל פעילותה במחאות בשטח. בשנה האחרונה לקחה לזימי חלק פעיל במחאה כנגד ההפיכה המשפטית ומאז אוקטובר מסייעת למחאה של מטה משפחות החטופים.

בקטגוריית חינוך ותרבות: התכנית "זהו זה" (כאן 11)
אות אבירת איכות השלטון מוענק לתכנית זהו זה של כאן 11, לכוכבי התכנית מוני מושונוב, גידי גוב, שלמה בראבא, דובל'ה גליקמן, אבי קושניר ולעורכת הראשית אתי אנטה-שגב, על היותה אחת מהמשפיעות ביותר בטלוויזיה. תרומתה המשמעותית ביותר הינה בכך שהיא תורמת לעידוד השיח הציבורי סביב סוגיות חברתיות לאומיות ופוליטיות.

בקטגוריית מאבק למען טוהר המידות: אלי י. ממשרד הפנים
אות אביר איכות השלטון מוענק לאלי י. ממשרד הפנים על היותו חושף שחיתות אמיץ אשר דיווח על עבירות חמורות אליהן נחשף במסגרת עבודתו במשרד הפנים. בעקבות דיווחיו והתייצבותו כנגד פגיעה במנהל התקין ובטוהר המידות סבל מהתנכלות קשה. אלי י. קיבל צו הגנה ממבקר המדינה הקובע כי הוא חושף שחיתות, וכך קבע גם בית הדין האזורי לעבודה.

בקטגוריית צבא וביטחון: האלוף (מיל') נעם תיבון, מייסד פורום חומת מגן לישראל
אות אביר איכות השלטון מוענק לו על שהוביל לאחר השביעי באוקטובר את פרוייקט האלופים בו חברו אלופים במיל' לכל הישובים באזור הדרום, בכדי לעמוד כגורם צבאי בראש קיבוצים ויישובים, ולסייע בפתרונות מהירים.
בנוסף, תיבון הוא מובילי קבוצת חומת מגן לדמוקרטיה, המרכזת את בכירי מערכת הביטחון לדורותיהם- רמטכ"לים, אלופים ומקביליהם במשטרת ישראל, המוסד והשב"כ. הקבוצה פועלת בשנה האחרונה למען קידום השיוויון בנטל.

בקטגוריית אקדמיה: פרופ' קרין נהון
אות אבירת איכות השלטון מוענק לה על היותה ממובילות המאבק האקדמי כנגד ההפיכה המשטרית, ועל שמאז פרוץ המלחמה הייתה ממקימות החמ"ל האזרחי, שהפעיל את פרוייקט מערך הנעדרים, לצורך זיהוי ואיתור אלפי נעדרי ה 7.10, וכל זאת בזכות יכולות הניהול, ההובלה, ההשראה והמנהיגות של פרופ' קרין נהון.

בראש הוועדה הציבורית שאישרה את זוכי אות אבירי איכות השלטון לשנת 2023 עמדה השופטת בדימוס דליה דורנר וחברי הוועדה יו”ר התנועה עו”ד ד”ר אליעד שרגא, גב׳ שרה סלע, עו”ד משה לדור, פרופ׳ יניב רוזנאי, ד”ר מרטין וייל, והאלופה (מיל') אורנה ברביבאי. מזכיר הוועדה – עו”ד מיכאל פרתם.

_______

לינק לשידור החי – https://www.youtube.com/embed/5K78LzXcJts

קרדיט צילום שידור חי: גו לייב שידורים

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף