חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בג"ץ דחה את עתירת הדרכונים הדיפלומטיים, לאחר שנפתחה חקירה פלילית ונהלי משרד החוץ שונו ופורסמו; שוקל פסיקת הוצאות לטובת התנועה לאיכות השלטון

08.10.2024
שתפו

בית המשפט מכיר בהישג העתירה: פרסום נהלי משרד החוץ להנפקת דרכונים דיפלומטיים

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה היום (חמישי) את עתירת התנועה לאיכות השלטון בנושא הנפקת דרכונים דיפלומטיים למקורבים פוליטיים, מכיוון שהמדינה עדכנה בתגובתה לעתירה כי נפתחה חקירה פלילית של הפרשה, וכן נהלי משרד החוץ להנפקת דרכונים דיפלומטיים שונו ופורסמו באתר משרד החוץ. בפסק הדין הכיר בג"ץ בכך שבעקבות העתירה משרד החוץ פרסם את הנהלים המסדירים את הנפקת הדרכונים הדיפלומטיים, ושוקל לפסוק הוצאות לטובת העותרת.

השופטת רות רונן ציינה בהחלטתה כי הסעד השלישי שהתבקש בעתירה – פרסום הנהלים – כבר התקבל למעשה עם פרסומם באתר משרד החוץ. באשר לסעדים הנוספים שהתבקשו, הנוגעים לביטול ואיסוף הדרכונים שהונפקו או לבחינתם מחדש, קבע בית המשפט כי יש לאפשר למשטרה למצות את החקירה הפלילית שנפתחה בנושא.

לצד דחיית העתירה, בג"ץ הורה למשיבים להגיב עד ל-27.10.2024 לבקשת העותרת לפסיקת הוצאות לטובתה, בשל ההישג המשמעותי של פרסום הנהלים.

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להכיר בהישג המשמעותי של עתירתנו – פרסום נהלי משרד החוץ להנפקת דרכונים דיפלומטיים. זהו צעד חשוב לקראת שקיפות ומנהל תקין. אמנם העתירה נדחתה על הסף בשלב זה, אך בעקבות העתירה נפתחה חקירה פלילית ונהלי משרד החוץ שונו ופורסמו. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה הפלילית ונשקול את צעדינו בהמשך, במטרה להבטיח כי הנפקת דרכונים דיפלומטיים תיעשה אך ורק על פי קריטריונים ענייניים ובהליך תקין".

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף