العربية | English

התנועה לאיכות השלטון: לחקור לאלתר גם את מעורבותה של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בפרשת השחיתות החמורה

28.05.2024
שתפו

בעקבות מעצרם הבוקר של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, איתן אורנשטיין, ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, בחשד לביצוע עבירות שוחד ומרמה, התנועה לאיכות השלטון דורשת מרשויות אכיפת החוק להרחיב באופן מיידי את החקירה גם כלפי שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שכיהנה בתפקיד בתקופה הרלוונטית.

הקלטות השיחות בין שקד לנוה שנחשפו לא מזמן מעלות חשד כבד למעורבות עמוקה של השרה לשעבר בקידום מינויים בעייתיים ופסולים במערכת המשפט, תוך הפעלת שיקולים זרים ופוליטיים. מהראיות עולה תמונה מדאיגה של זניחת עקרונות יסוד של מינהל תקין ושל פגיעה חמורה בעצמאות שלטון החוק בישראל.

אנו סבורים כי מוטלת חובה על פרקליטות המדינה ועל משטרת ישראל להעמיק ולהרחיב את החקירה בפרשה זו, מבלי להותיר אבן שלא נהפכה. אין מקום לחסינות או להתחשבות מיוחדת כאשר מדובר בעבירות כה חמורות, הפוגעות בליבת העשייה השלטונית ובאושיות המשטר הדמוקרטי. הגיעה העת לטפל בתופעות אלו מן השורש ולחשוף את מלוא היקף המחדל.

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "מעורבותם של גורמי צמרת במערכת המשפט בפרשה היא בגדר חציית קו אדום ואסור שתעבור בשתיקה. בפרט מדאיגה ההשתתפות הפעילה של שרת המשפטים דאז, שבמקום לעמוד בראש המחנה כשומרת הסף – בחרה ככל הנראה להיות שותפה לדבר עבירה. אסור לחסוך בחקירת הפרשה הזו. יש לוודא שכל המעורבים בה, ברמות הגבוהות ביותר, ייתנו את הדין על מעשיהם. שום אדם, יהיה מעמדו אשר יהיה, אינו מעל לחוק. התנועה לאיכות השלטון תמשיך להיאבק בשחיתות השלטונית בכל הכלים העומדים לרשותה, ולהבטיח כי מערכת המשפט הישראלית תישאר נקייה מכל רבב."

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף