חפשו באתר

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תגובת התנועה לאיכות השלטון לעמדת היועצת המשפטית לממשלה בעניין מינוי נציב שירות המדינה: ״מברכת על עמדתה הנחרצת״

13.10.2024
שתפו

התנועה לאיכות השלטון מברכת על עמדתה הנחרצת של היועצת המשפטית לממשלה, המצטרפת לעמדת התנועה כי החלטת הממשלה 2129 בעניין מינוי נציב שירות המדינה הבא היא בלתי חוקית ודינה להתבטל.

היועצת המשפטית לממשלה הדגישה בתגובתה את השינוי הדרמטי שהחלטה 2129 מביאה: בעוד שבמשך עשרות שנים היה מינוי הנציב כפוף לבדיקה מקיפה של ועדת המינויים, כעת ההחלטה מאפשרת לראש הממשלה למנות כל מועמד ללא תנאי סף או בדיקת כשירות, כל עוד אין פגם בטוהר מידותיו. שינוי זה נעשה ללא תשתית מקצועית או הנמקה ראויה, ובניגוד לעמדה המשפטית שהוצגה בפני הממשלה.

עמדת היועצת מחזקת את טענות התנועה כי ההחלטה התקבלה בחוסר סבירות קיצוני, תוך התעלמות משיקולים מהותיים ובניגוד להחלטות ממשלה קודמות, וכי היא פוגעת באופן חמור בעצמאות ובמקצועיות של שירות המדינה. התנועה קוראת לממשלה לפעול בהתאם לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, לבטל את החלטה 2129 ולקיים דיון מחודש ומעמיק בסוגיית הליך מינוי נציב שירות המדינה. על הממשלה לאמץ הליך מינוי קבוע, מקצועי ושקוף, שיבטיח את בחירתו של המועמד המתאים ביותר לתפקיד החיוני הזה, תוך שמירה על עצמאותו ויכולתו לפעול ללא מורא לטובת הציבור ושירות המדינה.

אולי יעניין אותך...
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף